lördag 20 januari 2018

Tennismål

När Pluttson och jag körde "Spring och fånga pappas ben" (uttalas "Ping be") idag så slog han i tån i en tröskel eller liknande. Vi satte oss i soffan för att trösta lite.

-Inte ba, sa Pluttson och pekade mot tvn.

Det var Barnkanalen som stod på, men var tydligen inget vettigt de visade. Så jag bytte till SVT1. Utförsåkning.

-Inte ba.

Bytte till SVT2. Norsk dokumentär.

-Inte ba pappa.

Jag fortsatte genom kanalerna men resultatet var hela tiden det samma. Inte ba. Så när jag knäppte över till Eurosport (som var sista kanalen innan vi kom tillbaka till Barnkanalen) så hoppades jag att det var fotboll eller åtminstone skidskytte. Dessvärre var det tennis. Men så ser jag vem det är som spelar, pekar jag mot tvn och frågar glatt Pluttson:

-Vem är det?

-Pappa! ropade han överlyckligt.

Sedan satt han bra länge, hejade på pappa och applåderade varje gång "jag" gjorde "mål".

Tack Novac Djokovic!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar