onsdag 2 maj 2018

Ingen utmaning

Jag brukar ibland tänka att jag borde köra lite styrkeövningar regelbundet hemma. Inga gympass utan bara stärka min taniga kropp med lite enkla övningar med kroppen som vikt. Det brukar hålla i sig en eller max två dagar, sen glömmer jag bort det. Därför gjorde jag en utmaning att jag skulle göra 1000 armhävningar, 1000 situps och 1000 squats på en månad. Halvvägs in kände jag "Yes, äntligen lyckas jag hålla i lite hemmaträning". Då råkade jag berätta för någon om min utmaning. Hens kommentar? "Det är väl ingen utmaning...". Kände mig som killen i "Du kom ju bara tvåa"-reklamen.

Jag väljer nu ändå att fira att jag har klarat utmaningen. Woho för mig!

Tankar i övrigt:
*Annika Sörenstam körde 500 situps varje morgon. Men jag tror inte att hon orkade en enda armhävning då.
*Jag hade ett knä som strulade ett tag (skohylleincidenten) vilket gjorde att jag fick slänga in 250 squats sista dagen.
*Under fotbollssäsongen är det smartast att spara energi till matcherna.
*Nu kör vi personal en tävling på jobbet där man fixar 3 poäng till sitt lag för varje dag som man tränar minst 1 timme. Det är väl ingen utmaning.
*Den här månadens utmaning går till Stampe och blir att föda ett barn. DET är en utmaning.

God afton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar