torsdag 24 maj 2018

Stockning

Idag har jag hängt väldigt mycket mer med vår stora grabb än med den lilla. Blir väl naturligt lite så när man inte har någon egen mjölkproduktion, men ännu mer när hon som faktiskt har mjölktillgångar är sängliggandes.

Pluttsson är inte så mycket för att ligga i en säng. Eller att ligga ner alls. Eller att ens vara stilla. Han gillar när det händer saker. "Spela poppo nu?" är den ständiga frågan här i livet. Lite annat har vi ändå gjort. Han har t.ex. lärt känna brännässlor för första gången. Ramlade rakt in i dom. Aj. Men han tog det förhållandevis bra tycker jag. Hans mamma hade nästan mer ont å hans vägnar. Pluttsson har även upptäckt hur fasligt kul det är med vattenspridare. Perfekt när det är varmaste maj typ någonsin.

Den lille mannen överger vi försöket med att kalla Mini här och går istället över till Pluttssons "smeknamn" på honom - Appen. Appen har lika imponerande nacke som hans storebror hade redan tidigt. Igår kväll blev jag rädd att han även fått samma mage. Typ första gången han skrikit mer än 1 gång i rad och direkt skriker hjärnan "Kolik!!" och jag började kallsvettas. Ont i magen hade han (vi känner igen alla tecken), men det har varit mycket bättre ikväll, så vi kanske inte ska ropa nej innan vi ramlat i ån, som man brukar säga.

Igår var vi på besök på Stampes jobb och på vårfest (i högsommarvärme) på mitt jobb. Idag var jag och Pluttsson i affären och utanför badet. Imorgon är det fredag och då ska vi till BVC.

Walterssons League är igång förresten och jag slog regerande mästaren i öppningsmatchen. Blev väl stor marginal pga teknikstrul för Dabanen, men jag är väldigt nöjd med min 8a.

Hörs då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar