torsdag 10 maj 2018

Milstolpar

Här om dagen fick Pluttsson en stor låda att leka i, rita på och rita i. När jag var iväg och vattnade våra nyplanterade jordgubbar och smultron ropade Pluttsson på mig:
-Pappa! F!
Jag gick för att titta på hans bokstav samtidigt som han upplyste mig om att F fanns i hans namn. Jag var lite tveksam till om jag skulle se vad som var F:et (han brukar göra lite random småstreck bara). Men ingen kunde missa det F:et. Typ hela ena insidan av lådan hade han ritat ett F. Det var räta vinklar och raka streck. Ett perfekt F helt enkelt. Det blir A på den.

Idag när Pluttsson och jag skulle starta torktumlaren sa jag typ:
-Nej, knappen längst ner till höger.
Stampe skrattade lite från köket, men jag gick på känsla och svarade henne att Pluttsson visst hade full koll på höger och vänster. Så när han startat tumlaren och kommer ut i köket så ber jag honom hålla upp höger hand mot sin mamma. Utan en sekunds tvekan åker höger hand upp. Han har koll.

Idag var vi för övrigt i Motala och hälsade på Motala. WiB var också där. Riktigt nice eftermiddag i solen med glada barn.

Nu ska jag dra ut mina höftböjare och ladda för eurovision.

Hejrå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar