måndag 8 april 2019

Dödens kyss

I lördags åkte vi tillbaka till år 1941 och till Mauritzberg slott. Där löste vi en mordgåta. Det var Tjofflas 40års-present.


Vad var det då vi gjorde egentligen? Jo, vi följde ett morddrama som utspelade sig på slottet genom att följa efter de olika karaktärerna. Varje gång en scen utspelat sig mellan 2 personer fick man välja vem av dem man skulle följa efter därifrån. Sedan körde de hela dramat en gång till och då kunde man ju ta rygg på andra karaktärer. Jag tror vi gick runt där i typ 2 timmar. Sista timmen var jag övertygad om att min rygg när som helst skulle falla i bitar.


Sedan fick vi äta en riktigt fin 3-rätters (och värktabletter om man behövde) och ta hjälp av vad de andra i sällskapet sett i slottet. Sedan var det att klura och lägga en kvalificerad gissning med bra förklaring och hoppas på att slutscenen spela ut så som man hoppats. Jag, Tjoffla och b gissade rätt, men jag kanske inte ska vara för katig över det då jag försökte övertala andra att gissa på andra mördare för att vi inte skulle lägga alla ägg i samma korg. Tjoffla var dessutom den som klurade ut den klurigaste saken. Tyvärr var det ingen från vårt sällskap som vann högsta vinsten, men det var en ren domartavla.


Riktigt kul grej. Hoppas Tjoffla uppskattade det lika mycket. 


När vi var iväg och löste mordgåta, så ställde morfar och lillmoster upp som barnvakter. De skötte sig utmärkt alla 4. Stort tack!


Konversation om namn:

Lillmoster: Alla namn är ju påhittade från början.

Frosh: Inte Fåret Shaun...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar