lördag 13 april 2019

Häng inte läpp

När jag kom hem med Appen i torsdags efter att ha lämnat Frosh på förskolan, så tänkte Appen knalla (eller ömsom krypa ömsom gå med stöd) ett varv runt matsalsbordet. När han är längst bort på andra sidan och ska runda hörnet så hör jag att han ramlar och sedan skriker rakt ut. När jag kommer fram så är det redan blod på golvet och det fortsätter att forsa. Ser ju att det kommer från munnen, men inte mer än så. Tänker att jag ska lägga honom i min famn för att kunna se in i munnen. Då börjar han gurgla i blod och jag inser att det blir sittande tröstande och att låta munnen försöka läka sig själv. Har noll koll på munnar så jag försöker ringa någon som kan berätta om det kan vara något vi bör göra direkt. Vänta på folktandvården i en timme eller på 1177 i 40 min?

När jag till slut fick tala med någon kunnig så hade Appen gråtit färdigt, somnat, sovit under uppsyn, vaknat och på eget initiativ tagit nappen. Så då kändes det ganska lugnt (även om det såg riktigt otrevligt ut under överläppen). Tur att man läker bra i munnen. På måndag ska de kika så att inte vuxentänderna påverkats av fallet.

---

När Frosh och jag skulle åka och hämtade pizza idag så passerade vi några barn som spelade bandy en kort bit bort längs gatan. Bredvid dem satt en lillasyster (min gissning), i typ Froshs ålder, som vinkade glatt när vi passerade. Frosh vinkade glatt tillbaka.
-Det där var min bästa kompis.
-Jasså? Har du träffat henne förut?
-Ja.
-Jaha? Var då?
-I en dröm.

Godnatt!
Dröm sött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar