måndag 3 juni 2019

Unga skaldon

Årets serietips:

Jag följer sällan serier, men de kvällar man inte har något jobb som ska göras, inga egna projekt som kallar och ingen sport på tv, så kan det vara kul med en kul serie. Det kan givetvis vara spännande med en spännande serie också, men nu pratar vi om en kul serie - Young Sheldon.

Ni kanske har sett eller iallafall hört talas om The Big Bang Theory, där sista avsnittet sändes precis nyligen efter 12 framgångsrika säsonger. Young Sheldon är en Prequel till den serien och handlar precis som det låter om Sheldon (och hans familj) när han var ung.

Jag har inte följt Big Bang slaviskt (men tycker det är bra när jag slötittar när det rullar förbi på tvn). Att ha lite koll på vad Big Bang handlar om kan lyfta Young Sheldon lite, men det är absolut inget måste. Men framför allt måste jag säga att de 2 serierna är helt olika varandra. Så även om du ogillar Big Bang behöver du inte fördissa Young Sheldon.

Vad är det då som är så bra med Young Sheldon? Det är roligt. Bra grej va? Dessutom är det välgjort och man känner sig verkligen som en del av familjen Cooper efter ett tag. Serien växer sig fast på en på samma sätt som typ Vänner eller The Cosby Show (osäker på om jag verkligen sett The Cosby Show). Mycket tror jag beror på de fantastiska barnskådespelarna. Sheldon är bra, men framför allt är hans 2 syskon fantastiska. Om ingen gett dem ett lass med priser så är det dags nu.

2 säsonger av Young Sheldon har sänts och 2 till är planerade. Jag såg sista avsnittet av säsong 2 idag och det var nog den bästa säsongsavslutningen jag har sett - alla kategorier (Tre Kronors sista säsongsavslutning undantagen). Brilliant och genialiskt.

Nu ska jag läsa vidare i min bok.

Nämnde jag förresten att jag vann en tavla (egentligen 2) genom att namnge nämnda tavla. Det gjorde jag.

Nu - bok.

God afton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar