onsdag 12 augusti 2020

Försjobbstart

Idag var jag tillbaka på jobbet och grabbarna därmed tillbaka på förskolan. 

Jag var lite orolig inför första lämningen efter ett långt sommarlov. När jag lämnade så var det dock en sprudlande glad Frosch (han fick vara ensam med en vuxen på sin avdelning) och en gråtfri Lille Bus. Jag fick dock ändå känslan av att han var låg när jag gick. Tydligen hade fortsatt så i en timme tills en pedagog frågade om han behövde en kram. Då hade han börjat gråta. Lilla plutten, som biter ihop. Då blir jag ledsen. Men resten av dagen hade varit bra, så vi får ta fasta på det.

Min första dag på jobbet var helt okej. Ryggen blev inte katastrofalt mycket sämre, vi fick en hel del gjort (trots att jag glömt min kalender) och det var kul att träffa kollegor och många av eleverna. 

Vi ser fram emot höstterminen med tillförsikt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar