torsdag 22 oktober 2020

Sjuk stuga

Här på A30 kör vi sjukstuga för tillfället. Frosch är den enda krya.

Jag har aldrig förstått hur baseball kan vara så stort i USA. Men å andra sidan har jag aldrig sett särskilt mycket baseball. Så igår när Lille Bus sov och vi har sportkanaler på tillfälligt besök så bestämde jag mig för att ge det chansen. Var match 1 i World Series. Det är liksom baseballens Super Bowl. Eller "final" som vi kallar det over here.

Så, vad ger jag då för betyg till baseball. Jag som älskar all sport, oavsett om det är grekisk romersk brottning med män i brottarbrallor eller flickor 7 som spelar kanotpolo? Det var jättetråkigt. Sporten är ju ingenting. I min "titta på sport"-ranking hamnar baseball någonstans kring dart och vattenpolo. Alltså en bit efter bowling och dressyr. Att ha baseball som nationalsport är ungefär lika vettigt som att rösta fram Trump som president.

Mest geniala textraden någonstans någonsin måste ju vara "När det ska lajas är det ingen som kan klå´n!" Ville bara nämna det. Vem är geniet bakom textraden? 
Originaltexten är för övrigt:
"He even mucks about with those who cannot bleat."

Krya på oss! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar