måndag 23 november 2020

Fattar du?

Stackars Frosch har växtvärk. Om någon inte har koll så kommer det på natten, och gör ont, i benen. Stackars Frosch.

Imorgon är det dag och då har man inte växtvärk. Dessutom har ingen snor i näsan, hoppas vi. Planen är att barnen ska till förskolan. Om vi kommer ihåg var den ligger. 

Nu har vi sett alla avsnitt av Estonia-dokumentären. Den var rätt bra, men man blev inte klokare av den. Tycker det finns luckor i alla teorier - officiella så väl som inofficiella och konspiratoriska.

Jag har kommit på vad FHMs största misstag varit. De trodde att folk skulle förstå deras strategi. De överskattar folk. Antingen gör man som Trump:
-Äsch, det är bara som en vanlig influensa. Chilla. Det är snart över. 
Folk fattar det. 

Eller så gör man som Kina:
-Lämna inte era hus på minst 3 veckor. Inte ett steg.
-Men jag behöver ju...
-Käften!
Folk förstår det. De kanske inte gillar det, men de förstår det. 

-Vi vill hålla nere kurvan... sjukvården måste hinna med... effekterna av en nedstänging har effekter i andra områden... rätt åtgärder i rätt tid...  I det långa loppet... 
Det är för avancerat. Folk fattar inte det. Det finns ju en anledning till att populismen går så starkt.

Nu säger Appen och jag godnatt! Eller jag tänker godnatt och Appen ligger i sin säng, här bredvid och drömmer godnatt. Jag tänkte att folk skulle fatta det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar