onsdag 13 oktober 2021

Lill-vabbdag

Det är VAB-vecka. Appen, som vanligt, som är förkyld. Stampe tog mån-tis och jag tar resten. Vabbandet började inte strålande.

Hade räknat ut att vi skulle behöva börja klä på oss vid 7:30 för att ha god marginal till Froschs skolbuss.

7:28
We got a situation. Code Brown. Ingen olycka eller så alltså, men det fanns ett skriande behov av ett besök till toaletten för bussåkarn.

7:38 
8 minuter sent påbörjas påklädning. Allt går relativt smärtfritt och det känns som att de goda marginalerna var till för just sådana här grejer. 

7:49
Frosch ser has buss anlända till skolan. 

7:50
Parkerar cykeln bara för att inse att nyckeln inte ligger i väskan där den alltid ligger. Alltid förutom just nu alltså. 

Strax där efter
Frosch springer ifrån mig och Appen (som jag balanserar i cykelstolen) för att hinna fram till ledet innan alla gått på. Kommer fram när ungefär hälften kommit på.

Bra att börja med marginaler iaf. Det sämsta var att jag inte han säga mer till Frosch om nyckeln än "Jag löser det" och jag vet ju hur mycket han oroar sig.

Sedan hade vi en bra VAB-dag. Fifa 08, höstfixa i trädgården, leka i nyfixade lekparken och lite sådär.

Sedan åkte jag till vårdens slutstation igen. MMR. Var det mest givande besöket hittills (även om det inte säger något). Fick lite ergonomiska tips och ska nog få testa lite medicinsk yoga (trots att hela MMR går ut på att man ska sluta leta lösningar och acceptera smärtan).

Sedan lyssnade jag vidare på When We Were Kings poddavsnitt om Indios de Ciudad Juares säsong 2008/2009. Gav lite perspektiv på tillvaron. Mänsklighetens sämsta sidor och så liiite fotboll.

Avslutade starkt med att trycka ner korken i flaskan med rödvin som skulle öppnas Lill-lördagen till ära. Gör inte det. Korkar ska uppåt. Annars kan det nämligen bli en rödvinsfontän. Rödvin över hela mig och halva köket. 

Jörgens bästa tips mot Alla typer av fläckar:
Glöm alla husmorsknep med olika produkter till olika fläckar, glöm alla dyra fläckborttagare och skit helt enkelt i att ens tänka. Slit av dig kläderna och kasta dem vid närmaste vattenutkast och bara dränk allt i så mycket vatten som möjligt. Varmt vatten är att föredra men det viktiga är Snabbt och mycket vatten. Hindra fläcken innan den satt sig. Varje sekund räknas.

God afton! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar