torsdag 8 december 2022

Nattknak

När jag hade lagt mig igår så kom det ett ganska rejält smällande ljud med ojämna mellanrum. Jag gick upp och tog en sväng för att se vad det var, men hittade inget. Runt 3 på natten kom Frode upp och sa att han sett någon röra sig utanför hans rum. Jag lugnade honom och han smög tillbaka till sin säng. Precis efter att det blivit tyst från hans rum så kommer det en rejäl smäll. Typ som om någon kastat en liten sten på fönstret. Jag var inne hos Frode innan han hann fantisera allt för mycket om vad det kan ha varit. 

Jag var ju ganska övertygad om att det hade med kylan att göra, men jag kollade ändå att jag hade baseballträt nära till hands och det var svårt att inte slänga ett öga mot fönstret då och då.

Nu är jag ännu mer övertygad om att det är kylan (i kombination med trätrallen) som är boven. 

Det var fullmåne inatt.

God afton! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar