söndag 20 november 2022

Snö

Så kom den första snön. Vit, kall och ny.

Jag tänkte i fredags (dagen innan snön kom) att om jag är snabb efter jobbet så hinner jag hämta grabbarna, åka in till Tornby och byta till vinterdäck på sån där drop in innan köerna blir för långa. Jag hade fel. Om köerna varit hälften så långa så hade de fortfarande varit väldigt för långa. Så vi åkte till Skogsfruvägen istället.

Sen tänkte vi att om vi åkte tidigt på lördagen så skulle det kanske vara lite kortare köer. Vi hade dubbelfel. Vi klarade inte att åka så tidigt och köerna var oändligt långa. Det fick bli att byta däcken själva. Det gjorde vi med ett framgångsrikt samarbete. Check. Eller vänta. Typ ingen luft alls i vänster bak. Höger fram ser inte heller helt ok ut och höger bak pyser det från ventilen. Suck.

Fick trösta oss med att beställa pizza till kvällsmat. Med 3 vinterdäck och ett sommar tog jag mig nästan till pizzerian. Strax innan jag var framme insåg jag att jag glömt plånboken. Blev att åka tillbaka och hämta den. När jag kom fram till pizzerian så hade de satt upp en lapp att de tar swisch nu för tiden...

Men snön har kommit. Det blir ju så mycket ljusare och mysigare då. Och barnen blir som barn. Ja de älskar det alltså. De har lekt allt möjligt med snön på tomten och så har vi utforskade backen som vi blev rekommenderade av nya grannarna. Backen får klart godkänt. Enda lite dåliga under utflykterna till Drabbis-backen var när jag och Frode kraschade. "Ohhh du gjorde en bakåtvolt!" ropade Frode. Tror han överdrev lite, men en flygtur blev det. Och en mindre skön landning med ena skinkan på en "hård knöl i marken". Men istället för rumpkaka så sträckte jag mig i ljumsken. Så kan det gå.

Imorgon ska vi försöka hinna njuta lite till av snön innan den försvinner. Vi får se hur det går och hur många av våra bilar som är körbara imorgon. 

God afton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar