torsdag 19 september 2013

Barn kan ljuga...

Ibland är det svårt att sluta ljuga när man väl har börjat. Då kan det bra att ha mycket fantasi...

Konversation mellan mig och en kille i 7års-åldern när vi skulle gå ner för att äta mellis:

Jag: Kom nu K, det är dags att äta mellis!
Killen: Nej, mina föräldrar ska hämta mig nu...
J: Men vad bra, dom kommer ju från matsalshållet. Då är det ju bara att du följer med ner.
K: Nej, de skulle hämta mig Här om 3 minuter.
J: Ehh... Hur dags skulle de hämta dig?
K: Om 3 minuter.
J: Ok... Är det riktigt sant det du säger nu?
K: Ja.
J: Men, hur kan du veta att det är om 3 minuter när du inte har någon klocka?
K: De sa att de skulle komma 3 minuter efter att det blir sol, och nu är det ju sol.
J: Nu hittar du väl bara på? Man kan ju inte veta exakt när det ska bli sol.
K: Jo vi har en ny surfplatta som kan säga exakt vilken minut solen kommer.
J: Eller så är det så att du vill stanna kvar och spela basket istället för att äta mellis? Kom nu så går vi. Vi ser när dina föräldrar går förbi.
K: *Buttert* Ok då...

Mamman kom och hämtade killen lite mer än 2 timmar senare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar