måndag 19 maj 2014

Bal och dag

Det har varit en späckad helg, men vi kanske nöjer oss med att ta upp höjdpunkterna här.

I lördags var vi ner till Vimmerby för att bevittna lillsvågers bal. Stiligt klädd, imponerande taktkänsla och fotarbete samt balens sötaste date. Bra jobbat! Och framför allt såg det ut som om de hade riktigt kul. Kan ju dessutom gissa att det inte blev tråkigare när vi i publiken inte fick vara med längre.

På lördagskvällen blev det även mycket smarrigt grillat i trevligt sällskap. Allt det råkade dock hamna liiiiite i skymundan av den härligaste titelmatchen jag sett de senaste 10 åren. Final i FA-cupen. Arsenal - Hull 3-2, efter att Arsenal vänt ett 0-2-underläge. Äntligen! Det var slutet på en 9 år lång titeltorka. Som lite bonusinfo kan jag också berätta att Arsenal nu är uppe i delad ledning vad gäller flest titlar genom tiderna i världens äldsta fotbollstävling. Oh to be a gooner!

Idag var det maskeradbrännboll mot 6:orna. Jag var utklädd till skog/mossa/träskmonster/sniper/Chewbacca/... Ja gissningarna var många. De flesta lyckades ändå lista ut att det var jag (har ju längden lite emot mig). Utstyrseln verkade iaf uppskattad och jag lyckades nästa åla mig iväg från "baserna" i förväg tack vare min förmåga att smälta in i omgivningarna. Det var sämre med sikten...

Det är lite för mycket styra upp grejer på en gång för tillfället, så jag ska försöka intensivslappa lite nu. Gör gärna det samma.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar