måndag 6 april 2015

Vägen ut

 
Nu får det vara nog. 5 nätter räcker, nu ska vi få ut Stampe från sjukan på ett eller annat sätt. Vi hoppas givetvis på att läkarna ska skriva ut henne, men annars har jag, med lite hjälp av min syster, arbetet fram en flyktplan.
 
I torsdags kväll fick jag lära mig hur man får upp entrédörrarna, inifrån, sent på kvällen. Sedan dess har jag 4 kvällar i rad hjälp andra ovetande stackare att ta sig ut. Men ska man rymma från sjukan så är det givetvis inte stora entrén som gäller. Jag har tänkt mig att gömma Stampe i matvagnen, rulla ut henne till sjuksängshissarna, ner till våning 9 och in i katakomberna. Lassa upp matvagnen på en sängtruck och sedan köra på mag- och tarmkänsla.
 
Till det här behöver vi Kimmas truckkort, 3 vägkoner, en rulle gaffatejp, en lätt böjd gaffel och en blekt gnu.
 
Vi kan eventuellt behöva någon form av avledande manöver också, men jag tror att jag har någonting på gång där...

 
 

Nu kör vi!

2 kommentarer: