onsdag 1 februari 2017

Nystart

Idag var Pluttson tillbaka på förskolan. Hans 7 kamrater var dock sjuka allihopa. Tur att de började skola in 2 nya idag. Mindre bra var att ingen av de pedagoger som varit med vid Pluttsons inskolning började innan 8:45. Där tänkte ni fel.

Pluttson är för övrigt lite trotsig för tillfället. Han testar vapnet Skrikgråt. Har inte riktigt den effekten han önskar. Får lära honom några bättre knep.

Imorgon ska jag hämta på förskolan för första gången. Det ser jag fram emot. Om lämning är som kobajs så är hämtning som blommorna som fått nytta av gödslet, tänker jag.

På tal om bajs så hade 2 elever en djup diskussion på ämnet i matsalen idag...

-Skulle du helst äta choklad som smakade som bajs. Eller det på b som jag precis sa som smakade som choklad.
-Bajs som smakade choklad.
-Jag skulle ta choklad som smakade bajs. För skulle jag äta bajs så skulle jag bara spy.

Jag rådde dem, bestämt, att fortsätta den intressanta diskussionen på rasten.

Nu är det dags att läsa lite i en bok som Tom har skrivit.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar