fredag 26 juli 2019

Vad är klockan?

När jag kröp ner i min säng igår kväll så bestämde jag att om Appen skulle vakna så skulle jag ta med mig min mobil över när jag skulle söva om honom. Allt för många gånger har jag gått över, sövt Appen och själv somnat där. När man  då blir väckt igen av Appen så har man ingen aning om vad klockan är. Får han gå upp? Måste han somna om? Ska jag testa välling? Går man iväg för att kolla klockan så blir det garanterat kaos.

Så, jag hade en vattentät plan och somnade tryggt i min säng. När jag sedan vaknar av att Appen gråter så vet jag precis vad jag ska göra. Ta med mobilen... Eller vänta... Jag ligger ju redan i sängen bredvid Appens säng. Mobilen är inte här. Hur kom jag hit? När kom jag hit? Vad är klockan? Kaos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar