tisdag 2 juli 2019

Sommarfotboll

Gå en tipspromenad på 3-4 kilometer - helt omöjligt för min rygg. Var tvungen att lägga mig ner och vila ryggen flera gånger för att ta mig runt. Kunde ändå inte böja mig ner till mina fötter efteråt.

Träna fotboll (bara match) i över 60 minuter - inga problem för min rygg. Hade typ inte ont alls under träningen och nu gör det inte mer ont än innan.

Kör alltid äldre mot yngre på sommarträningarna. Jag var med gamlingarna. "Inte så konstigt, du är ju gammal", tänker kanske ni. Då vill jag påpeka att jag var yngst i mitt lag, med 10 års marginal. Snittåldern på träningen var 42... Gamlingarna vann för övrigt samtliga 5 matcher.

När jag är 66 vill jag ha samma fysiska status som Arne har. Kanske vore okej att ha det just nu också.

Heja fotboll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar