söndag 11 augusti 2019

Gäddan!

I torsdags fick mina föräldrar nycklarna till sin nya sommarstuga. Superkul. Vi har redan hunnit på flera gånger.

I fredags blev det första fredagsmiddagen i Hult (sommarstugan). Lite längre hem, men oslagbart mysigt. Man känner lugnet så fort man kliver ur bilen.

Moster EQ hälsade på i helgen. Kul. Vi hann bland annat med Flygvapenmuseum, Avengers Endgame och Wii.

Idag var vi förbi stugan på eftermiddagen. Vi hann bland annat med att plocka kantareller, testa roddbåten och bli biten av en gädda. Det sista var det bara jag som gjorde. Frosch fiskade på bryggan. När vi skulle testa båten skulle jag ta upp spöt. Då insåg jag att det satt en liten abborre på kroken. Frosch fick hala in den och så skulle jag lyfta upp den. Precis när jag tar tag i abborren för att lyfta upp och kroka av så hoppar gäddan alltså upp och biter mig rakt över handen. Jag hann inte se den innan, så jag förstod först inte alls vad som hände. Stampe såg hela attacken. Ganska omgående började blodet sippra fram ur ett antal jack på såväl ovan- som undersidan av de tre mellersta fingrarna. Stampe beordrade mig att springa upp till stugan och plåstra om mig och hon blev kvar med 2 barn och en fisk på kroken (ja abborren klarade sig finfint tack vare min hand). Fritiof fick undsätta henne.

Kul ändå att ha en till (sann) fiskehistoria att kunna berätta.

Nu ska jag höra med Appen varför han inte somnat trots en timme i sängen.

Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar