tisdag 20 augusti 2019

OIOIOIOIOIOI!!!

Vaknade 01:30 inatt halvvägs ute ur sovrummet. Min kropp hade tydligen vaknat några sekunder tidigare av att brandvarnaren tjöt och redan tagit mig nästan hela vägen fram till brandvarnaren. Ungefär när jag passerade tröskeln ut ur sovrummet blev det svart igen. Kroppen hade tydligen rest sig lite för fort. Som tur är vet jag var brandvarnaren sitter så jag lyckades ändå plocka ner den.

Insåg med varnaren i handen att nedmonterande kanske inte är vad man bör fokusera på när brandvarnaren tjuter. Ingen rök, ingen eld, inga vakna barn. Kollade runt ett rejält varv på nedervåningen också. Det var så lugnt som det bör vara vid 01:30. Gick och lade mig igen med en puls på uppskattningsvis 170 (smartarmbandet låg på laddning).

Varför tjöt brandvarnaren? Varför vaknade inte barnen? Varför pratar Stampe med sin vakenröst (jo just det, det gör hon ju alltid). Varför pratar jag med min vakenröst? Kommer det gå att somna om innan 06:00 då jag ska upp?

Jag tog med mig brandvarnaren ner till tvättstugan (tror det hörs minst till barnens rum därifrån) och satte i batteriet igen. Inget tjut. Blinkande lampa som visar att batteriet är ok. Märkligt. Monterade upp brandvarnaren på sin plats igen och somnade ett bra tag senare.

Det var nog bara en brandövning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar