fredag 27 september 2019

Chokladbambi

Här om dagen rastvaktade jag i den mindre trevliga doften av gödslade åkrar. Efter jobbet svängde jag förbi Hemköp i Ljungsbro för att hämta ut mitt körkort. Möttes på parkeringen av doften av choklad. Då njuter man av att bo i Ljungsbro.

I onsdags kväll när jag joggade i skogen så stod det plötsligt ett rådjur på skogsvägen och stirrade på mig. Hen väntade tills jag var 7-8 meter ifrån den innan den drog iväg ut i skogen. Jag joggade förbi och kikade om jag kunde se den försvinna in i skogen. Då brakade det till på andra sidan vägen, typ 1 meter ifrån mig. Kompis rådjur fick mig att vakna till ordentligt.

Appen har haft 3 morgnar i rad utan gråt vid lämning. Duktiga lilla plutten.

Friidrotts-VM har startat. Missa inte det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar