onsdag 13 april 2022

4 tuffa

Är det värt att åka bil i 2*3,5 timmar för att få bli misshandlad i 4 timmar? Det återstår att se.

Igår åkte jag ner till Kalmar, checkade in på ett mysigt hotell (eller okej på det mysiga hotellets helt omysiga annex som var ett gammalt lägenhetshus från 50-talet) och promenerade till en PT. Dags för personlig träning? Nja. Den här PTn tror sig ha hittat lösningen på världens alla krämpor, typ. Lösningen är i flera steg, men det enda steget jag hann med på mina ynka (men dyra) 4 timmar var att han körde med en massagepistol på steroider på min ländrygg i 2,5 timmar och på min högra skinka i 1,5 timmar. Första 2 timmarna pratade han konstant om sin idé, sin syn på vanlig sjukvård, annan alternativmedicin och hur bra han lyckats med andra patienter. De sista 2 timmarna var han knäpptyst. Vet inte om det värsta var smärtan när han torterade ryggen ä eller tristessen de sista timmarna. Han hade inte ens en radio på.

Jag blev lämnad med orden "Vi har ju en början iaf. Men det lär behövas en hel del mer behandlingar. Nu lär du ha ont ett par dagar... Eller ja förmodligen mer än så. Du kommer nog må rätt dåligt också och många brukar få frossa. Drick mycket så att du får ut skiten."

Tack?

Hoppas att det blir bättre iaf. Annars var det den ovärdaste resan någonsin. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar