torsdag 7 april 2022

Kalasläs

I söndags var Appen på sitt första kalas. 5 kompisar i en inhägnad lekpark. Blev väldigt lyckat. Appen lekte med alla, det var inga konflikter och alla verkade ha kul på sitt sätt. Den enda gången någon blev ledsen var när F (lillebror till Froschs gamla kompis O) trillade baklänges ner från fikabänken. Oturligt nog var han den enda vars förälder inte stannat kvar. Jag stod närmast så jag tog på mig att trösta och det funkade väl hyfsat iaf. Men så när han satt där rödgråten (tröstad men absolut inte glad) så smög Appen runt bordet och började småbusa väldigt försiktigt tills F började skratta. Stort hjärta i Lille Bus. 

Frosch kom upp tidigt en morgon och frågade om han fick ligga och läsa tills klockan var "dags att gå upp". Han fick ett ja och berättade lite senare för sin mamma att han läst ut bokens 61 sidor på 4 minuter. Det kom upp igen vid kvällsmaten och då ifrågasatte vi lite att 4 minuter kanske inte var riktigt rimligt även om det var väldigt imponerande att läsa hela boken själv. Då gick han upp och hämtade boken (med bara versaler) och läste de 61 sidorna. Vi klockade inte men rackarns vad bra han läste, till och med lite inlevelse ibland, och 4 minuter var ingen dålig gissning.

Igår när jag vaknade hade jag svinont i foten. Typ som för 7-8 år sedan. Fick halta mig igenom dagen. Kul när ryggens bästa vän är promenader och man inte kan gå. Tog några värktabletter när jag lade mig. När jag vaknade var smärtan borta. Känner lite obehag typ, men ingen smärta. Helt sjukt, men hoppas det håller i sig. Hade inte gjort någonting ovanligt dagen innan.

God afton! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar