söndag 29 maj 2022

Mors mors Etonnant

Ryggen vände. Sen fick jag ryggskott när jag skulle plocka upp en kon inför fotbollsträningen i lördags. Det positiva är att ryggskottssmärta är mer lätthanterlig än smärtan jag hade för en vecka sedan. Det negativa är att jag inte hade haft ryggskott på typ ett år och att det säkert kan göra kroppen mer på helspänn igen. Jag har ju satt upp som mål att vara med på en old boys-träning (fotboll) i sommar. Kändes väldigt nära för 2 veckor sedan. Nu känns det långt bort. 

Idag är det mors dag. Kan ju inte nog understryka det osannolika i att både jag och mina söner har lyckats få världens bästa mammor. Vad är oddsen på det? Vi firade Stampe lite imorse. Hon fick teckningar, en present och frukost. Sedan lät vi henne träna och så fick hon ju tyvärr åka och handla då min rygg inte var så bra på det idag. På eftermiddagen åkte vi upp till Hult och blev bjudna på våfflor. Mums. Några tokar badade också. Burr. 

Imorgon är det crazy hair day på jobbet. Får bli några tofsar när hjälmen väl åkt av. Jag tänker iaf att jag kan cykla med ryggskottet. 

Etonnant vann elitloppet. Timokos grabb ni vet. Precis innan loppet skulle starta såg jag reprisen på försöken där Etonnant gled in på 4e och sista finalplats. Jag tyckte han såg ut att ta i hälften så mycket som övriga hästar. 10 gångar pengarna för en som chillat sig in i finalen och tack vare lotten sluppit spår 8. Taget. Tyvärr blev det ett ganska försiktigt spel (det är så jag jobbar), men ändå skönt när magkänslan skördar framgångar.

Varför bär hundar på pinnar? 

God afton! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar