onsdag 4 maj 2022

Skönja Maj

Missade ju att checka av resten av sakerna som vi checkade av förra veckan. Kommer här:

Kolmården ✅
Var en riktigt kul resa. Lite påfrestande men kul. Många djur, glada barn och helt okej väder. 

Utbildning Supercoach ✅
Väldigt intressant utbildning kring ett helt koncept för fotbollsutbildning. Många dilemman och diskussioner kände jag igen från skolans värld men väldigt spännande att se nya vinklar även på det. Det negativa var att jag var enda ledaren från mitt ledarteam och det känns svårt att föra vidare hela tankesättet.

Bokens dag ✅
Ett riktigt kul event (trots några kollegiala lågvattenmärken) som jag hoppas blir en tradition. Vi hade olika bok-teman i de olika klasserna och gjorde olika grejer kopplade till den författaren/bokserien. Jag var i Lasse-Majas detektivbyrå-klassen. Vi var nog de lärare som hade svårast att klä ut oss så man tydligt såg vem man var. Jag var Dino Panini.

Valborg ✅
Äntligen kunde vi fira Valborg traditionsenligt hemma hos Mini-Nilssons igen efter 2 år av digitala firanden. Vi tog oss även bort till brasan i kanalen. Mycket lyclat, om än kort.

Hur min rygg höll för allt det här? Var lite grinig i söndags men sedan höll den kanonbra hela måndagen. Sedan dess har det varit utförsbacke. Håller sämre för varje dag. Får hoppas att det vänder nu när veckan vänder.

Ciao! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar