fredag 20 maj 2022

P-bot

Igår hade vi personalfest med tema semester. Käkade på Olympia - Da Vinci, körde musikquiz och lite trevligt häng så. 

Dresscode: Det du har på semestern. Var ju väldigt öppet för tolkning, men jag kände mig nöjd med min outfit där jag gått in rejält för det utan att det blev för plojigt.

Åkte på ett hemligt uppdrag under middagen. Jag skulle vara berest och hålla ett kort tal till nya skolbygget med referenser till New York, typ. Trots att jag pratar inför folk hela dagarna är det lite jobbigt att bara höfta ihop ett tal och köra för hela kollegiet. Nöjd ändå med planen jag snabbt snickrade ihop och en okej leverans.

Idag hade vi studiedag. Först 2 timmar med nästan inget innehåll alls (kring det annars mycket spännande ämnet NPF). Sedan presentation av NP-resultat på nästan ingen tid alls. Jag fick 5 minuter på mig att presentera resultatet på 7 matematikdelprov. Orimligt.

Vi fick även en halvtimme på oss att bonda lite med nya arbetslaget. Verkar som ett kul, avslappnat men ändå seriöst gäng, så jag tror påt. Vi gillar att resa, har nära till skratt och är köttätare. Kommer dock sakna mitt gamla gäng. Har ju temat med C i 3 år och E i 2 och samarbetet där kommer bli svårslaget. Kommer givetvis sakna mycket med övriga kollegor och alla 95 elever också, men dem har jag träffat mycket mindre och bara i 1 år. 

Ja, jag byter alltså gäng och klass till nästa termin. Varför? Det är invecklat. Men i grund och botten för att de var tvungna att plocka bort en halv tjänst i blivande år 2 och en halv tjänst i blivande år 3. Gissa vem som delade sin tjänst 50/50 mellan just de 2 tjänsterna. Moi.

Nästa termin blir det 90% i årskurs 1 och 10% i utvecklingsgruppen. Spännande. När jag 2025 har jobbat som lärare i 15 år kommer jag för första gången ha följt en klass i 3 år. Kanske.

God afton! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar