onsdag 25 maj 2022

Vänd vänd vänd

Nu har min rygg varit riktigt usel i 10 dagar. Eller egentligen rygg, höft, nacke, fotleder och knän. Det måste kvalificera det till årets längsta riktigt dåliga bakslag. Har haft några smärtsammare, men då mycket kortare och jag har haft några längre, men då inte alls lika illa. Det här är blä. En bra grej (kanske) är att det ändrade karaktär helt tills idag. Från att dra och smärta i alla muskelfästen så gör det nu ont mest på punkter i musklerna. Lite mer som efter besöket i Kalmar. Hoppas iaf att det är ett bra tecken. Lite mindre irriterande smärta är det iaf i nuläget.

Idag hade vi friluftsdag med 1orna och deras faddrar i 4an. Mina nuvarande och mina gamla elever alltså. Smidigt när man redan har en relation till alla elever och vet vad man förväntar sig av varandra. Blir så mycket enklare att ha roligt då.

Igår kväll var det vår-/sommarfest nummer 4. Den här gången på mitt jobb. Tråkigt väder tyvärr, men var ändå helt okej. Stampe och killarna var också där och hängde. Bägge grabbarna red häst. Tillsammans med kusinerna (WiBarna) tog de sig även upp på topplistan i bollkastning. Jag träffade allt från blivande elever (6-åringar) till före detta elever (16- och 17-åringar).

Idag hade Frosch gammaldags skoldag. Vi hade helt glömt bort det. Skyller på att han var hemma sjuk fram tills idag. Som tur var hade jag med mig fika till min friluftsdag som jag kunde offra för att Frosch skulle få fika till sin dag.

Nu tar vi långhelg. Jag hoppas det kan vara precis vad ryggen önskar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar