tisdag 7 september 2010

Ledig tisdag

För er som har glömt bort det så slutade BK Ljungsbro - IFK Wreta kloster 4-1. Storebror - Lillebror (i dubbel bemärkelse) 4-1.

Igår påbörjade Janna sin praktik nere i småland. Verkar vara en riktigt bra och trevlig skola hon hamnat på. Men det är ju så lååångt bort.. Men den praktiken får Janna berätta mer om (t.ex. den coola skolgården). Jag startar min praktik imorgon då hela personalstyrkan är ivägresta på studiedagar mån-tis. Ska bli spännande att se vad det är för skola, ska bli kul att jobba med barnen och det ska bli apjobbigt att gå upp tidigt.

Morgnarna blir ju inte lättare av att jag gått och dragit på mig en förkylning. Ja ni hörde rätt. Det är inga lustiga och förvirrande sjukdomar här inte. Det är en klassisk förkylning.

Min syster kommer att vinna ett torp i Värmland. Jag och Janna kommer vinna en resa till Egypten. Jag är helt övertygad efter ett sprudlande diktarryck igår.

Idag är det tisdag och det ska fixas och donas. Besöka försäkringsbolaget, handla grejer till hemmet (jaa lite till får vi nog plats med), hämta lagade vinterdäck o.s.v. Kanske hinns det med att leta lite svamp innan simskola/fotbollsträning också? På kvällen blir det iaf att leta efter Tv10 och sedan ladda för praktik.

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar