fredag 17 september 2010

Lycka i stressiga tider!

HejHopp

Har haft massor att göra en längre tid du. Tur att Jörgen trots hans stressiga schema hinner med att posta ett inlägg då och då :)

Jag fick ju av någon anledning min slutpraktik i Tranås vilket inte gjorde mig stormförtjust direkt men jag överlevde en veckas pendlande tack vara att klassen var så himla skön. Jag har bara varit i åk 1:or innan där eleverna har svårt med att både sitta still och göra det de blir tillsagda att göra. Så det var skönt att komma till en 3:a och se att allt uppfostrande faktiskt lönar sig tillslut ;) Under veckan som jag var där hade klassen NO-vecka och studerade fjärilars utvecklingsstadier. De hade alltså fått larver som de matat som sen förpuppat sig och som under veckan kläcktes. Jag var helt klart lika entusiastisk som eleverna att få se fjärilarna ta sina första vingtag. Men nu har jag iaf fått byta till en praktikplats i Linköping, skolan ligger 5 minuters gångavstånd från lägenheten :) Fast läraren jag ska gå med är tydligen resurslärare för två åk 6:or så det känns lite fel detta med eftersom det är i åk 1- 3 som jag ska undervisa. Men men, nära som sagt :p

För att spä på stressen ännu lite mer har min och Jörgens handledare för examensarbetet inte hört av sig på 5 veckor trots flertalet kontaktförsök. Det skulle vara skönt om man fick veta om ämnet man valt fungerar och så.. Men vi har sagt att vi ska söka upp honom på universitetet på tisdag så jag hoppas att vi hittar honom.

Men mitt i all stress finns det alltid små ljuskorn, fast egentligen är de ju inte så små :) Häromdagen kom Jörgen hem från träningen med mat och en bukett blommor till mig. Man blir så otroligt glad när sånt händer och jag kan inte låta bli att älska honom ännu lite mer, om det nu är möjligt, för allt han gör för mig!

Sen har vi även pratat om att resa tillbaka till vårt 4:e hem i vinter, The Grand Hotel i Sharm, Egypten, men att vi skulle vänta med att boka till priserna går ner i november. Men så för en vecka sen fick Jörgen ett mail från Ving som meddelade att de skulle ha Happy Hour idag, fredag. Mellan 12 och 14 hade de rejält nedsatta priser på massor av resor till olika destinationer, bland annat till vårt 4:e hem :) Så idag, strax före 12, för ving släppte platserna tidigare, bokade vi i lugn och ro en resa till Egypten den 8 december. Haha, prick klockan 12 däremot när några vi känner oxå skulle boka var servern överbelastad och det var rena rama turen att de fick biljetter. Däremot ska de åka den 15 när vi kommer hem, oxå till Sharm, man kan ju tycka att vi borde åkt tillsammans!

Imorn blir det reopening av Djurgårdsgatans finaste och jag är väldigt peppad!

/Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar