måndag 27 september 2010

Schließlich schlafe ich

Jag kom att tänka på någonting som jag tänkte skriva här förut. Men det var förut och inte nu. Det verkar vara ett återkommande problem.

Månen är iaf fin och lyser in genom vårt fönster.

I helgen så spelade jag en oviktig fotbollsmatch mot Österstad. Det var riktigt kul ändå och dessutom gjorde jag mål. 3 mål på en säsong. Shit. Alla mål med fötterna dessutom. Om jag spelar i 24 år till så kanske jag kan bli en riktig målskytt!

Vi hann även med att fira lilla Mli i helgen. Vi firade att hon blivit en stor flicka (20 år) med att äta riktigt gott på Ming Palace. När vi kom hem så drabbades både Janna och jag av en episk matkoma. Vi slocknade som två tändstickor i rymden (fast i vår vita soffa). Jag tror att jag vaknade 17 gånger och bestämde mig för att ta mig till sängen. Dom 16 första gångerna somnade jag om medan jag försökte resa mig upp. Den 17 gången lyckades jag på något sätt ta mig förbi Janna och upp ur soffan halvt i sömnen.

Tröttheten satt i även på söndagen så det blev en slö men kultiverad söndag. Vi gick på museum! Flygvapenmuseet som nyöppnade i somras. Det var helt ok faktiskt, även om ett tiotal grejer var ur funktion redan efter 4 månaders öppethållande. Antar att dom flygmekanikerna som var för dåliga för att bygga riktiga flygplan hamnade på flygvapenmueet istället. Vi hann även med att följa daminnebandy via internet denna inte allt för ansträngande söndag.

Idag så var det första dagen på fyra veckors praktik. Det var riktigt kul att vara tillbaka i min jättesnälla 3a. På något lustigt sätt så infann sig ändå den där nervösa ”första dagen i skolan”-känslan. Kanske ska vara så. Jag har fått i uppgift att lära barnen allting jag kan om rymden. Nätt litet ämne. Om 3 veckor och 4 dagar så är det bara en massa skrivande kvar innan jag är färdig lärare. Känner mig redan komplett ;)

Påminn mig att jag ska lägga upp senaste tidens ”dikta för att vinna fina priser” här på bloggen. Och att jag måste plocka upp tvätten.

Nu ska jag gå och se om jag kan väcka Janna utan att hon märker det.

Tsingtao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar