fredag 24 september 2010

Vicka på veckan

Hejsan!

Jag kommer ihåg att det var reopening här på Djurgårdsgatans Finaste i lördags. Minns det klart och tydligt, som om det vore igår. Jag minns t.o.m. att det stora blindtestet av öl slutade på följande sätt:
Femte plats: Tjeckien (Staropramen) 1,66
Fjärde plats: Tyskland (Kaltenberg) 2,28
Tredje plats: Danmark (Carlsberg Export) 2,60
Andra plats: Finland (Lapin Kulta) 2,66
Och överlägsen vinnare blev ... Sverige (Norrlandsguld) 4,40

Jag är hemskt besviken på Tjeckien (även om man inte får glömma bort att Staropramen är det mest överskattade Tjeckiska ölet there is) men stolt över vår svenska deltagare.

Janna ägnade natten åt att blindtesta stenarna utanför vårat hus och en hink. Resultat kommer senare.

I onsdags var jag på museet tillsammans med treorna i min praktikklass. Jag höll på att bli vikarie i en helt annan klass istället men det blev ett lärorikt besök på länsmuseet till slut. Jag lärde mig att barns skelett inte går att jämföra med bananer och att Janna är alldeles för ung för mig. Jag bör tydligen ha ”en äldre kvinna... Ja, runt 30 typ”. Barn… =)

Vår examensarbeteshandledare (24 bokstäver) fortsätter att ignorera oss. Vi sittstrejkade utanför hans kontor igår, men då vägrade han att dyka upp. Så vi skrev en lapp och lade på hans stol där vi uppmanade honom att kontakta oss. Men… nae.

Nu börjar jag bli trött på att den här bloggen tar bort allting jag skriver så att jag måste skriva om det hela tiden. Så nu ska jag gå och raka en bit av mitt vänstra ben istället. Jag gör det inför matchen jag ska spela imorgon. Alla knep är tillåtna.

Måste ju passa på att gratta Mli också, även om hon nog inte läser den här bloggen. Grattis Mli!

Hörs då!

1 kommentar: