fredag 29 april 2011

1-1

Igår spelade jag årets andra fotbollsmatch. Återigen blev det 1-1 efter att vi tappat en 1-0-ledning. Den här gången fick vi en utvisad efter 40 minuter och missade en straff i andra halvlek. 10 av våra spelare var spelmässigt bättre än 11 av deras spelare. Sån skillnad var det. Men den här sporten går ju ut på att göra fler mål än dom andra. Surt var det. Får hoppas att vi hittar målgörandet och vinnartrenden snarast.

Jag är arg och jag är trött. Jag är trött på människor som inte är så snälla som dom "borde" vara. Så snälla som dom ger sken av och säkert tror själva att dom är. Precis som det är målen som räknas i fotboll så är det ju handlingarna man gör som räknas här i livet. Inte hur mycket man ler, hur artig man kan vara eller hur snäll man kan vara mot en person utan vad man gör mot andra. Allt sånt bli jag dock inte arg på utan mest bara ledsen, typ. Arg är jag dock på min hyresvärd. Det kommer säkert ett inlägg snart där jag går in närmare på varför jag är arg på honom. Så länge får ni tänka er att han är som en politiker som skär ner på allting som var bra och sedan höjer skatten.

Mer om hyresvärden och osnälla snälla personer senare, som sagt. För nu ska jag faktiskt vara en duktig hundvakt och gå en promenad med den lilla vovven. Lite är nog promenaden för att försöka "gå av" mig gårdagens match lite också. Backar kan också bli tacklade.

En sak till bara så att ingen börjar undra: I övrigt är jag glad och nöjd med livet. =)

Tjillevippen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar