måndag 21 januari 2013

Mossa

Det här inlägget tillägnas Mossa. Mossa är en liten bloggälskande pojke som drömmer om en egen blogg där han kan få dela med sig av sitt liv. Tills drömmen blivit sann tycker jag att han ska ha ett inlägg i sitt namn. Det här är till dig Mossa.

Jag testade ett nytt sömnupplägg igår. Tvingade mig själv att sova någon timme kring 19 för att sedan dra ner nattsömnen till knappa 6 timmar. Resultatet blev att jag hann se färdigt hela matchen i amerikanska fotbollen, att jag inte var särskilt mycket tröttare än vanligt när jag vaknade och att jag sprang in i en vägg av trötthet när jag kom hem från jobbet. Hur gör du med din sömn Mossa?

När man ser en elev skriva ner att de har "svänska läxa" till på onsdag så inser man att de redan i år 4 skriver lika bra som genomsnittssvensken. Om detta är oroväckande och hur mycket det beror på "du fattar ju ändå vad jag menar"-generationen låter jag vara osagt, men en sak är säker: Mossa måste börja blogga om det ska bli ordning på det här.

Den senaste tiden har Mossa, bland mycket annat, varit i en öken, köpt en häst och styrt upp hela sin framtid. Ingen kan komma och säga att de inte vill läsa Allt om hans liv. Share your life - get a blogg.

God natt Mossa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar