tisdag 15 oktober 2013

En mycket bra dag

Idag har varit en mycket bra dag. Faktiskt otroligt bra för att vara en helt vanlig tisdag då det egentligen inte hänt någonting speciellt.

På jobbet så hann jag med de mesta av de sakerna jag tycker om att göra.
*Jag hann med att vara praktisk problemlösare då jag fick rycka in och fixa lite elfel (vaktis var ledig).
*Jag fick planera och vara teoretisk problemlösare när jag förberedde ett projektprojekt till fritids.
*Jag kände mig som en duktig och kreativ pedagog när jag fick hoppa in och äga en mattelektion med kort varsel (kollega som fick migränanfall).
*Jag fick jobba med att lära barnen andra viktiga grejer än det de lär sig på lektionerna då jag fick en kille och en tjej i femman att modigt och imponerande reda ut en konflikt på egen hand.
*Jag fick författa när jag tillsammans med mina ettor spontanskrev en spännande berättelse på vår fritidssamling.
*Jag hann spela fotboll med mina femmor.
*Jag spelade lite bandy med mina tvåor.
*Jag har skrattat mycket både med kollegor och barn.

Hemma så har jag och Stampe hunnit med en löprunda, käkat mat och laddat inför Sverige - Tyskland. Om nu den matchen blir en succé så kommer den här tisdagen lätt att springa rakt in på topplistan över tidernas bästa tisdagar.

Lill-fredag är helt enkelt bra grejer ibland.

På tal om bra dagar så kanske det framgick av alla inlägg att senaste fredagen var en bra dag. Vill bara tacka er som följde oss i vår kamp. 123 besökare här på bloggen på en dag kan mycket väl ha varit det högsta någonsin. 73 läsare på lördagen, då jag inte skrev några inlägg, är inte så dåligt det heller. Jag lovar därför att upprepa den här formen av bloggbombning fler gånger (jag har ju även gjort det en gång tidigare under ett världsberömt Ullareds-besök). Håll utkik på en dator/mobil nära dig.

Heja tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar