fredag 15 december 2017

Muskeldöd

Senast var det vecka 20, nu blev det några veckor tidigare. Myomnekros är ett jävla skit. Stampe är en kämpe. Höga infektionsvärden, lite feber och djävulsk smärta. Den här gången undvek vi åtminstone resor till Ullared och att lyssna på barnmorskor som ger "rådet" att det ska göra ont och att man får bita ihop. Det gjorde att det "bara" blev en natt på sjukan för Stampe (typ en vecka förra graviditeten). Nu är fortfarande inte infektionsvärdena alls bra och hon äter rejält med mediciner, men vi hoppas att det är hanterbart tills det ger med sig. Kan dock säga att det inte är så lätt att få Stampe att ta det lugnt. När hon är frisk är det precis tvärtom...

Pluttson ramlade i trappen förut. Det var första gången (förutom från sista trappsteget) vad jag kan minnas. Som tur var var det inte jättehögt upp i trappan (5e-6e trappsteget nedifrån) och han gledtumlade typ ner. Han blev rädd och sa att han fick ont i en tå. Jag blev rädd och fick ont i pappahjärtat. Vi lugnade varandra ganska snabbt med lite mys i soffan framför kortbane-EM.

Idag har vi tagit in granen. Har inte pyntat den ännu, men den är redan fin och skapar julstämning.

Jag har satt betyg för första gången. Var inte så jobbigt. Kanske blir jobbigare nästa vecka när jag ska berätta för eleverna vad jag satt för betyg. De är väldigt duktiga, så det borde vara lugnt i de flesta fallen. Men de är även väldigt ambitiösa, så några kanske hoppas på ännu bättre än det bra betyget de får.

Nu ska jag se Sveriges damer gå till sin första VM-final någonsin.

Hejrå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar