lördag 9 december 2017

Work after and Lunfast

AW igår med käk på Pinchos och bowling. Pinchos var lika gott som vanligt och på bowlingen både persade jag och slog kollegorna. God mat och seger - fantastiskt. Nej, nu glömde jag tänka innan jag skrev. Det var härligt att få snacka med kollegorna om annat än jobbgrejer och kul att få lära känna alla bättre under avslappnande former. För att sammanfatta det hela: Lärare är inget vidare på bowling.

Idag blev det lite häng i Tornby med Pluttsons mormor och morfar. Brunch och shopping. Det första är riktigt nice och det andra kan man fixa, med rätt sällskap. Det sämsta var att jag inte shoppade något, så jag måste ge mig ut i julruschen en gång till för att fixa de sista klapparna. Nej förresten, det sämsta var att Stampes myom började bråka igen. Håll alla tummar och tår för att det skärper till sig bättre nu än senast.

Nästa vecka ska det sättas betyg. Första gången både för mig och eleverna, men det känns ändå rätt lugnt. Har rejält på fötterna tycker jag och jag tror att eleverna har hyfsad koll på hur de ligger till.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar