onsdag 6 december 2017

Tiger i mörkret och Humla i farten

Pluttson blir lite mörkrädd då och då. Eller om han spelar teater. Hur som helst pekar han mot där det är mörkt, sätter händerna mot kinderna och gör sin räddaste min samtidigt som han drar efter andan. När man frågar vad han pekar på så berättar han att det är en tiger. Inga spöken, inga monster, utan en tiger.

När jag säger berättar så menar jag "gör ljud och tecken". Däremot verkar det som att språket hans håller på att utvecklas en hel del nu. Gött. Snart kan han nog berätta vad sporten han spelar i duschkabinen, med sopborste och plastring från en linsvätskeflaska, heter. Kanske till och med kan förklara reglerna för när det är mål och inte.

Nu sover vi lite för att fira att det är lill-lördag och framför allt att Humlan sparkade så att jag kände. Ja, hen sparkade så att jag kände! Magiskt är det. Go Humlan! Snart kan du nog också prata.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar