lördag 11 juli 2020

Salamiboll

Varför lägger man köttfärs på en Salamipizza. Visst att man har en pizza som salami och köttfärs på sig, men pizzan som heter Salami ska Inte ha köttfärs på sig. Eller hur? Jag är för övrigt inget stort fan av köttfärs på pizza, men det är en helt annan story. Idag åt jag en grekisk rulle. Den var god. Ouzo god.

Idag var jag med Frosch på en osanktionerad träning. Det var som en vanlig träning. Som sig bör på en sommarträning blev det mycket match. 4 mot 5. Som tur var hamnade Frosch och W i olika lag den här gången så att 15-0, 15-1 inte behövde upprepa sig. Det blev dock en väldig kamp de 2 emellan. Det tacklades och revs och slets och glidtacklades. Kanske lite över gränsen ibland (Frosch med någon glidtackling "a la pappa" på mållinjen och W med lite tacklingar "a la du-får-inte-köra-som-du-gör-med-storebrorsan"), men mest en väldig massa fart och fläkt. Det jag var mest imponerad över med Frosch var att han tog alla smällar. Hemma kan han ju bryta ihop av att Lille Bus rört vid honom lite bestämt och med kusinerna blir det ju lätt storgråt eller klaga högljutt när det blir lite för mycket. Nu blev han nedtacklad när han skulle göra mål, flög upp, jagade ifatt över hela planen, blev kapad halvvägs upp igen, vann tillbaka bollen liggandes och så bara körde. Inte en sur min.

Smartaste draget av tränaren var att kasta in en andra boll och så småningom en tredje boll i matchen så att fler fick chansen att komma in i matchen. Frosch och W kämpade mest om samma boll ändå. 

Nu byter jag från Carnival Row (tv-serie) till Makt Utan Gräns (bok). 

Ciao! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar