måndag 22 februari 2021

Blö

Sista veckan innan sportlovet följde en tydlig trend. Varje dag vaknade jag upp med en bra känsla i rygg och kropp. På förmiddagen på jobbet blev det sämre i ryggen och nacken. Vände oftast lite på eftermiddagen, blev värre igen (oftast i nacken) på kvällen. Varje dag blev lite värre, men morgonen efter var det bra igen. Minns att jag på torsdagen när smärtan kom tänkte att det ju kändes lovande ändå inför lovet när jag inte skulle behöva stå hela dagarna. 

Så på fredag kommer jag på mig själv framåt lunch med att ha väldigt lite ont. Håller i sig hela dagen. Fantastiskt och märkligt. 

Så på lördagen vaknar jag med smärta och obehag hela vägen från höften till nacken. Allt drar, allt känns i kläm och det kryper överallt. WTF! 

Berodde det på att jag åt en pizza? Berodde det på att jag testade lite lite jogga där man satt med benen rakt fram? Berodde det på någon infektion (som inte hade några andra symptom, utöver eventuellt tandköttet)? Berodde det på att smärtguden råkade slå en 6a på sin tärning?

Hade jag suttit hela dagen, eller kört någon jobbig övning, eller blivit förkyld, eller legat stilla för mycket, eller stressat över något så kunde jag ju ha lärt mig av det och gjort annorlunda framöver. Nu är det bara frustrerade. 

Har gått sakta sakta åt rätt håll sedan dess.

Blö! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar