torsdag 11 februari 2021

Lämning

Den av mig och Stampe som lämnat barnen på förskolan brukar efteråt skriva till den andra hur lämningen gick. Ibland går det bra, ibland går det mindre bra. 

"Frosch backade in i Appen så att han ramlade och blev ledsen. Satt i hela vägen till förskolan. I garaget upptäckte jag att däcken behövde pumpas. Fick ta av mig mina värmda vantar. Framme på förskolan vägrade Appen gå in. Bröt ihop. När jag skulle åka startade inte musiken. Fick ta av mig vantarna. Efter 30 meter insåg jag att bakdäcket var typ platt. Pumpade igen utan framgång. Gick till mina föräldrar. Väckte min far. De skulle ha bilen. Lånade hans cykel. Hans växel var fastfrusen på en växel. Podden jag förberett vägrade starta. Hade ingen aning om vad klockan var. Vägrade ta av mig vantarna. Ridå."

Det fantastiska den dagen var ju att medan jag jobbade så tog mina föräldrar min cykel till cykelaffären och fick däcket fixat, så när jag kom hem så hade jag en cykel i toppskick igen. Fantastiskt. 

"Det är inte jättekul att stå i -12° och ringa runt till alla avdelningar på övervåningen för att försöka få någon att komma och ta emot ens barn. Till slut svarade K "Ja, vi sitter ju här uppe och äter frukost... Har vi någon som kan komma ner...". Jag skulle ha bett henne ringa mina elevers 113 vårdnadshavare och förklara varför jag blev sen."

Oftast hjälper det humöret att bara skriva av sig. 

Testa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar