måndag 1 februari 2021

Ice Saga

I helgen var vi på Hultsjöns is. Flera gånger. Frosch åkte skridskor. Första gången åkte han ett halvt varv. Andra gången åkte han ett drygt varv (typ 1,5km). Appen sprang och sprang. Stampe och jag åkte långfärdsskridskor. Det var väldigt annorlunda mot hockeyskridskor, men riktigt skön känsla. Ryggen höll.

Nyss när jag läst lite för grabbarna, släckt hos Appen och tillåtit Frosch att "läsa" lite till (vanliga upplägget) så lade jag mig i rummet intill och läste lite i min japanska bok. Efter en bra stund kom Frosch in och frågade om han fick "försöka läsa det jag kan" för brorsan. Tyvärr var det alldeles för sent för Appen så det fick bli ett löfte om imorgon. Frosch smög tillbaka till deras rum: "Appen, jag fick inte." 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar