tisdag 16 februari 2021

Mobiltricket

Stannade till på min rastvakt och pratade med 2 elever som diskuterade matlagning. Jag frågade vad de brukar laga.

Elev 1: Jag brukar laga sushi. 
Jag: Oj, det låter avancerat. 
Elev 2: Nej, det är inte så svårt. Först tar man och kokar vatten med ris. Det ska vara lagom mycket vatten så att det blir kladdigt ris. 
Elev 1: Ja annars får man lägga i mobilen. 
Elev 2: Va? 
Elev 1: Ja det var ett trick jag såg på Youtube, tror jag. 
Elev 2: Ok... Sen tar man iallafall och lägger på en lax och grönsaker.
Jag: Vänta lite... Såg du på Youtube att man ska lägga i mobilen när man kokar ris?
Elev 1: Ja, det var ett trick. Om det blivit för mycket vatten alltså.
Jag: Jag tror att tricket är att om mobilen blivit blöt så kan du lägga den i, torrt, ris för att den ska torka. 
Kille 1: Oj. Jaha. Haha. Jo så var det kanske.

#världensbästajobb

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar