söndag 31 juli 2022

Morrientering


Här är den ***** kontrollen.

Jag körde typ halva "månadens bana" för typ en vecka sedan. Några dagar senare åkte jag upp för att ta resten av kontrollerna. Skulle börja med kontroll 6. Först misstog jag en skogsmaskins "väg" för en riktig väg och letade på fel höjd i typ 10 minuter. Sedan hittade jag rätt höjd. Kontrollen skulle vara nedanför branten. Eller nedanför en av de många branterna. Hur brant måste en brant vara för att räknas som en brant? Jag letade nedanför alla tyckte jag. Stoppade orienteringsappen för att se om jag verkligen letat på rätt ställe. Höll på att kasta mobilen utför en brant (?) när den bara visade andra löpares rundor. Letade ett bra tag till. Ingen kontroll. Sjukt frustrerad fick jag ge upp. Resten av rundan gick väldigt bra, men jag kunde inte släppa den där förbannade kontrollen. Åkte upp till Olstorp idag (sista dagen för banan) bara för att gå ut och leta igen. Och där var den. Mellan 2 branter. Ja det är ju visserligen nedanför en brant men vad ****. Nu har jag fått lite ro iaf. Och nackspärr. Men det var inte orienteringens fel.

Ciao! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar