lördag 2 oktober 2010

Dåligt uppdaterat

Det sägs i bakgrunden att vi uppdaterar för dåligt. Så här kommer ett inlägg i farten:

En veckas praktik är över. Gråtande barn, skrattande barn, kramande barn, lärande barn, barn. Har varit en riktigt bra vecka. Jag har dragit igång arbetet med rymden lite också och det verkar uppskattat. Tror till och med att dom kanske lär sig lite. Att avsluta veckan med att få frågan "Kan inte du bli lärare för våran klass istället? Du är ju mycket bättre." tar jag som veckans betyg och känner mig nöjd.

Det har även jobbats en del även denna vecka. Blev bland annat ett 112-samtal och ambulansbesök efter en liten svimmning från en gäst med tidigare hjärtproblem. Tror dock inte att det var någon större fara och jag tycker att vi i personalen gjorde en finfin insats. Ni får gärna kalla oss hjältar. Vi gav honom vatten och så på ett stålande sätt och guidade ambulansen helt rätt. "Vi gjorde ju bara vårat jobb." kanske vissa skulle säga, men vi jobbar inte så. Vore vi bara lite ödmjuka så skulle vi vara kompletta.

Simskolats har det gjort också. Flyter på bra nu och det är extra kul med dom som börjar få lite bra fart på crawlandet. Dessutom så har jag pusslat ihop det sista inför släppet av vinterterminens simskolor. Får se om vi lyckas få till någon smårolig liten reklam till det hela också, så kanske vi kan fullborda ett kanonbra år med att få välfyllda grupper även denna termin.

Känner att det är ett väldigt possitivt inlägg det här. Jag gillar possitivt. För er som gillar deppigt bättre så kan jag dock bjuda på den här: Jag gillar "Till vildingarnas land".

Idag efter jobbet så spelade jag säsongsavslutning på fotbollen. 4-0 hemma på vallen, mot Klas Ingessons Ödeshög. Alltid en ära att få besegra en av bronshjältarna från VM -94. =) Mest glädjande var dock att det blir 4 lokalderbyn även nästa säsong. Grattis Kristberg!

Nu ska jag inte skriva vad vi ska göra ikväll och imorgon. För jag har kommit på att om jag låter bli att skriva det så kanske det leder till att jag gör ett inlägg imorgon också.

Hej på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar