måndag 20 december 2010

En lång och vit måndag

Lång måndag därför att:
Jag var uppe redan vid 06:00 för att skjutsa Janna till tåget till Tranås som var en buss till Tranås som var en buss till Mjölby. Men innan det hann vi äta en julfrukost med lussekatter och pepparkakor =) Efter att jag skjutsat Janna hade jag en lång dust med uppfarten till vår gård. Som att försöka åka go-cart uppför en rodelbana fylld med såpa. Hann även träffa syster och Terje lite kort på stan och iaf hitta En julklapp. Lite sämre utdelning än vad jag hoppats på, men jag känner ändå att jag ligger i fas. Obotlig optimist eller obotligt blåögd, välj själva. Sen såg jag också till att vi äntligen fick iväg våra julkort... Så, till alla er som tror att vi glömt bort er, korten kommer kanske liiiite sent. Och till er som vi har glömt bort... Förlåt! Nu har jag varit på jobbet ett antal timmar och har ett par timmar kvar. Händer inte mycket på Medley, Ljungsbro fritidscenter ikväll kan jag meddela. Hockeybanan tom sedan länge, isvaktmästar-Albin har tröttnat och åkt hem, gymmet är nästan öde, vandarhemmet väntar på en gäst med lustigt namn och bassängerna är fyllda med kanotpolospelare. Det är dom som håller mig kvar här.

Vit måndag därför att:
Det har snöat en väldig massa och jag har inte druckit någon sprit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar