tisdag 28 december 2010

Tacktal

Nu har vi lyckats fira jul. Det gick bra. =)

Julafton tillbringade vi i Ljungsbro där det blev en traditionell jul med familjen, släkten på min mammas sida och farmor. Efter en stadig frukost blev det bubbelbad, bastu, bad och skinkmackor i Ljungsbrobadet. Blev även en traditionell "sumo-tävling"/viktökningstävling med bror och kusin Tomas. Janna kom även in som rookie och placerade sig på en delad andraplats. Särklassig segrare blev dock jag efter en viktökning på 2,3 kilo. Jag är ju lite känd för att vara bra på att lägga på mig vikt... Därefter blev det Kalle Anka, Julbord, lek med kusinbarn, lek med x-box kinect o.s.v. Vi hann även med julklappshassard där jag fick en fönstertvättarvante, ett 3d-skrivblock och en mugg med karbinhakeöra. Mycket bra grejer. Dock så tycker jag att de andra julklapparna jag fick var bättre. Tack Janna och tack familjen! =)

På juldagen drog vi vidare till Vimmerby där det blev Perssonsk juldag med bland annat julklappar, julmat, kalkonmiddag och pokerspel. Tack familjen Persson för julklapp, middag och att ni lät mig vinna pokerturneringen. Jag lovar att använda markerna jag vann på bästa sätt. En del ska jag spara, en del ska jag skänka till välgörenhet och återstående 143 delar ska jag slösa bort. På juldagen hann jag, Janna och Linda även med att se Narnia 3 på bio. Tack Vimmerby för att man kan gå på en premiär även när man kommer på att man vill gå endast 30 minuter innan filmen börjar och inte bokar i förväg. På annandagen blev det en liten shoppingtur med systrarna Persson och annandagspizza.

Måndagen ägnades åt smyckesköp, hemfärd och jobb.

Nu laddar vi mot nyår.

Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar