lördag 4 december 2010

Vinnarvecka

Den här veckan har Janna och jag vunnit 5 flaskor glögg och 3 necessärer. Kanske kan ta med lite glögg ner till Egypten och se vad dom är villiga att betala för denna exotiska dryck.

Ikväll har vi byggt pepparkakshus och planerat lite inför nyår. Jag tror att nyårsfirandet blir bättre än pepparkakshusen.. Och då var husen ändå inte sååå dåliga.

Är det störst chans att man blir anfallen av en haj när man badar i Egypten, av en björn när man fiskar i Norge eller av en våldtäktsman när man vinglar hem från krogen? Jag vet faktiskt inte. Men för säkerhets skull har jag läst på hur man ska göra om man träffar på en stor haj (små hajar känns inte så farligt som stora hajar (eller som små våldtäktsmän)). Bästa vapnet mot en haj är att visa den att du ser den. Det tycker dom är lite läskigt. Jag är likadan - att jag hellre biter folk när dom inte ser mig. Kommer dom ändå nära så ska du slå dom på nosen, blåsa bubblor på dom eller vända dom uppochner. Borde räcka för att klara sig. Om du möter en björn ska du chilla och om du möter en våldtäktsman så ska du slå dom på nosen, blåsa bubblor på dom eller vända dom uppochner.

Nej nu har jag inte tid att skriva mer.

Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar