måndag 7 februari 2011

Grattis Tomas

Det blev nästan en hel helg i Ljungsbro. Jag jobbade fredag kväll och sedan sov vi kvar hos min mor & far. På lördagen var det först jobb för både mig och Janna (simskolestarten gick bra även med lördagsgrupperna). Sedan åkte vi direkt från Ljungsbro till Mantorp där det var V75-trav. För min och Jannas del gick väl spelandet inget vidare utan istället var det Jannas systrar (nästan hela familjen Persson var där) som verkligen var "In the zone". Dom spelade bara på en häst i varje lopp men lyckades ändå sätta 4 av 5 lopp som dom spelade på. Och då pratar vi V75-lopp där typ hela Sverige hade fel i varenda lopp.

Innan V75 ens var slut åkte dock jag och Janna tillbaka från Mantorp till Ljungsbro och kusin Tomas 30års-fest. Tomas fick en massa presenter som hade med höga höjder att göra och vi andra fick se Tomas försöka gissa gäster. Först med hjälp av bara känseln. Sedan med hjälp av bara hörseln. Och slutligen genom att bara använda luktsinnet. Det blev även en hel del ätande, klurande, pratande, spelande o.s.v. När vi skulle gå hemåt kändes det som att vi varit där i kanske 2-3 timmar, men när vi fick syn på en klocka visade det sig att vi varit där i 8 timmar. Lustigt när det är så ibland. För att liva upp bloggen lite så kommer här ett par bilder från kvällen:



På söndagen blev det auktion (utan att vi köpte någonting), simundervisning (för Janna) och Funktionell moves med fotbollslaget (för mig). En perfekt avrundning på helgen blev sedan kebab på Hakepi tillsammans med Mli.

Nu är lilla Janna sjuk. Sängliggande samt ont och slem i halsen. Jag lovar att ta hand om henne.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar