torsdag 10 februari 2011

Jo jag tänkte på en sak

Examensskrivandet i måndags och tisdags gick helt strålande. Vips så hade man en litteraturdel. Idag har det gått lite segare. Har ju iof fått excela lite statistik (ni som känner mig vet att sånt gör mig lycklig), men när det skulle skrivas så var det en sämre dag. Men vad gör det när man kommer på en massa andra bra idéer.

*Jag borde ha en dataskärm som är fäst i taket. Vill man ligga och titta på den där uppe i taket så går ju det strålande men vill man ha den lite närmre till hands så ska det bara vara att dra ner den och vinkla den i önskad vinkel. Ja, det ska jag ha. Då var det bestämt.
Beräknat färdigt: Våren 2013.


*Det som idag kallas "Sprint" inom skidskyttet borde byta namn till typ kortdistans. Sen ska man införa riktig sprint. Typ 400m - 3 skott - 400m - 3 skott - 400m. Typ 15 meter extra för varje bom. I övrigt samma upplägg som i längdskidornas sprint.
Beräknat färdigt: Till VM 2013 i Nové Město na Moravě och i OS-sammanhang 2014 i Sotji. Introduceras i världscupen redan nästa säsong.

*Janna borde bli frisk. Sen kan hon övervinna sin rastlöshet. Planen är även att jag inte ska bli sjuk istället. Än så länge stämmer för övrigt regeln jag lärt mig av min kloka farmor: "Tre dagar att bli sjuk, tre dagar att vara sjuk och tre dagar att bli frisk."

Beräknat färdig: Lördag eftermiddag.

Jag lovar att säga till om jag kommer på fler såhär bra idéer.

Tjarå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar